عصب کشی تا ایمپلنت دندان

۶ بازديد

عصب کشی، لمینت و ایمپلنت یادآور تصاویر مشابهی برای افراد، اعم از بیمار و سالم است: نوبت‌ها و انتظارات طولانی، جلسات متعدد با دندانپزشک، آمپول‌های ترسناک بی‌حسی، درد و البته هزینه‌هایی که بعضا از خود روند درمان ناگوار‌تر هستند!

همه ما آنقدر به این موارد فکر می‌کنیم که به کلی از یاد می‌بریم عصب کشی دندان و مراحل بعد از آن می‌تواند دندان‌ها را نجات داده، و عمر دوباره‌ای به دندان‌های طبیعی ما (که هیچ‌چیز جایشان را نمی‌گیرد) بدهد.






اگر با روند عصب کشی دندان و هزینه درمان‌های بعدی آن مانند قیمت ایمپلنت دندان و قیمت لمینت دندان آشنا باشید، و یک کلینیک دندانپزشکی ایده آل را هم پیدا کنید، دیگر لازم نیست رسیدگی به دندان‌هایتان را بیشتر از این عقب بیندازید.

دلایل درد دندان

کافی است کمی به رفتار اطرافیان یا حتی خودتان دقت کنید تا متوجه شوید تعداد کسانی که سالانه برای چک‌آپ دندان‌های خود به متخصص مراجعه می‌کنند، آنقدرها هم زیاد نیست. به همین خاطر است که بیشتر ما با دندان دردهای شدید ناگهان به خودمان می‌آییم، و به دنبال روش‌های درمان می‌گردیم.

دندان یک بخش مرکزی به نام پالپ، یک بخش بیرونی به نام عاج، و یک بخش بیرونی‌تر به نام مینا دارد. دندان دردهایی که ما را آزار می‌دهد و نگران می‌کند، مربوط به پالپ و التهاب آن می‌شود. اما آیا در چنین شرایطی باید یکراست سراغ عصب کشی دندان برویم؟

پاسخ این سوال به علت درد بستگی دارد. مهمترین دلایل درد دندان اینها هستند:

پوسیدگی دندان

رایج‌ترین دلیل درد پوسیدگی دندان است. بسته به گستردگی این مشکل، درمان از ترمیم‌های سطحی تا عصب کشی و درمان کانال ریشه متغیر خواهد بود. پس از این مراحل هم باید دندان را با مواد ترمیم‌کننده پر و یا آن را روکش کرد.

آبسه دندان

اگر به دندان پوسیده رسیدگی نکنید، باید منتظر آبسه کردن آن باشید که نوعی عفونت در نزدیکی یا درون پالپ دندان است. درد آبسه ثابت و شدید و همراه با احساس فشار و ورم لثه است. برای رفع این درد می‌توان از داروهای مسکن استفاده کرد، اما مراجعه به دندانپزشک قطعا گزینه بهتری است.

شکستگی دندان

اگر دندان‌تان شکسته باشد، مطمئنا دلیل درد را می‌دانید! این وضعیت درد تیز و شدیدی دارد، و همواره فرد را آزار می‌دهد. این مشکل لزوما به عصب کشی دندان احتیاجی ندارد؛ اما باید در اسرع وقت به متخصص برای درمان آن مراجعه کرد.

عفونت یا التهاب لثه

اگر به موقع به داد عفونت لثه نرسید (با داروی آنتی بیوتیکی که متخصص تجویز می‌کند)، بعدا با التهاب لثه مواجه خواهید شد که یک بیماری جدی است. التهاب لثه با تمیز کردن عمیق ریشه دندان، لکه برداری و بعضا حتی جراحی درمان می‌شود؛ اما به عصب‌کشی نیازی ندارد.

تحلیل لثه

این اتفاق باعث نمایان شدن ریشه دندان و ایجاد درد در آن می‌شود. این عارضه دلایل زیاد و درمان‌های مختلفی از جمله جراحی و جرم‌گیری دارد. بنابراین، احتیاجی نیست نگران عصب کشی یا هزینه ایمپلنت و لمینت باشید.

البته دندان درد دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد، از جمله:

  • تحلیل استخوان
  • ترک در ریشه
  • دندان‌قروچه
  • سینوزیت

آیا تنها راه رهایی از درد دندان عفونی کشیدن است؟

بین تمام دلایل دندان درد، عفونت یکی از نگران‌کننده‌ترین سناریوها برای فرد بیمار است. داستان‌های دردآور و ترسناک پیرامون این عارضه آنقدر زیاد است که برخی تصور می‌کنند هیچ راهی به جز کشیدن و خداحافظی با دندان‌شان وجود دارد. آیا واقعا همین طور است؟ اجازه دهید پاسخ را با هم بررسی کنیم.

برای مشاهده ادامه مطلب روی این لینک کلیک کنید (منبع)

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.